دکوراسیون داخلی قهوه خانه سنتی

بازدید: 777 بازدید
دکوراسیون داخلی قهوه خانه سنتی

آشنایی با دکوراسیون داخلی قهوه خانه سنتی و انواع سبک‌های آن برای ایده پردازی در فضای قهوه خانه یک امر کارآمد محسوب می‌شود. یکی از فضاهایی که می‌توان از دکوراسیون داخلی برای دیزاین آن استفاده کرد قهوه‌ خانه‌ها می‌باشد. قهوه خانه‌های سنتی از قدیم  مکانی بوده است  که گذشته و ایام قدیم را یادآور می‌کند. قهوه خانه‌های سنتی با ادغام فضایی از کهنگی و نوستالژی همیشه بهترین مکان برای جمع‌آوری بزرگترهای محل بوده است. در این بلاگ دکوراسیون سنتی بلوط بیشتر به معرفی این مکان و دکوراسیون داخلی قهوه خانه سنتی می‌پردازیم.

اگر شما علاقه به دکوراسیون داخلی سنتی دارید و برای قهوه خانه خود به دنبال وسایلی سنتی که یادآور گذشته باشد و همچنین از کیفیت خوبی برخوردار باشد هستید می‌توانید با کلیک بر روی لینک دکوراسیون سنتی بلوط از تمام محصولات این روشگاه دیدن فرمایید.

تاریخچه قهوه خانه سنتی

قهوه خانه‌های سنتی درواقع همان کافی‌شاپ‌های مدرن امروزی هستند ولی با سبک و سیاقی از گذشته که خاطرات ایام قدیم را زنده می‌کنند. قهوه‌ خانه‌ها از قدیم محلی برای نوشیدن چایی و قهوه و انواع نوشیدنی های غیرالکلی بوده است. گاه در بعضی از قهوه خانه‌ها بعضی از شیرینی‌های محلی وسنتی و یا انواع دسرهای سنتی آن منطقه و حتی دو تا سه نوع غذای سنتی سرو می‌شود. دکوراسیون داخلی قهوه خانه سنتی معمولا نرکیبی از وسایل سنتی و کهنه و دور از هرگونه مدرنیته بودن می‌باشد.

اولین قهوه خانه‌های سنتی در ابتدا در دوران صفویه بنا شدند. کم کم محبوبیت این مکان برای افراد بیشتر شد و در سراسر ایران باستان قهوه خانه‌های کوچک و بزرگی توسط افراد افتتاح شد که حتی در آن زمان هم دکوراسیون داخلی قهوه خانه‌ سنتی ترکیبی از وسایل نوستالژی و سنتی بود. به مرور زمان این محبوبیت به کشورهای همسایه هم انتقال پیدا کرد و در دیگر کشورها هم قهوه خانه‌ها فضایی برای جمع‌آوری افراد و صحبت کردن درباره‌ ی تاریخ و گذشته و سیاست شد. همچنین محلی بود برای بازی‌های سنتی مانند شطرنج و تخته نرد و یا حتی فضایی برای شرط بندی‌های کوچک.

به مرور زمان این قهوه خانه‌های سنتی جای خود را به کافی شاپ‌های مدرن امروزی دادند و کمی از فضا و دکوراسیون داخلی قهوه خانه سنتی دور شدند. در ادامه این بلاگ ما شما را با دکوراسیون داخلی قهوه خانه سنتی و وسایلی که می‌توان برای تجهیز این قهوه خانه‌های قدیمی استفاده کرد آشنا می‌کنیم.

دکوراسیون داخلی قهوه خانه سنتی

دکوراسیون داخلی قهوه خانه سنتی

می‌توان در دنیای امروز که دکوراسیون مدرن در تمام کافه‌ها و رستوران‌ها به وفور به چشم می‌خورد از دنیای مدرن جا نموند و سبک مدرن را با دکور قهوه خانه ادغام کرد. و فضایی مدرن در حالی که حسی نوستالژیک را به شما القا میکند فراهم کرد. دکور قهوه خانه باید ترکیبی از وسایل سنتی و وسایل کلکسیونی قدیمی برای یادآوری گذشته باشد. در ادامه این مطلب ما شما را با انواع این وسایل سنتی برای چیدمان دکوراسیون داخلی قهوه خانه آشنا می‌کنیم. همچنین به شما در ایده پردازی برای دکوراسیون قهوه خانه خود کمک می‌کنیم.

ما در بلوط با ارائه انواع  تجهیزات سنتی شما را برای دکوراسیون داخلی قهوه خانه سنتی خود یاری می‌رسانیم.شما عزیزان می‌توانید با کیفیت‌ترین نمونه‌های دکوراسیون سنتی را با بهترین قیمت بازار از بلوط خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر از محصولات و قیمت روز آن، با یکی از شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.
تماس با ما: 02634346190 | 02634346191

معرفی محصولات سنتی برای دکور سنتی قهوه خانه

وسایل متنوعی برای دکوراسیون قهوه خانه به سبک سنتی وجود دارد که هرکدام از این وسایل حس و حالی مملو از زیبایی و سادگی در حین حال نوستالژیک به فضای سنتی قهوه خانه می‌بخشد. در ادامه برخی از این محصولات را برای دکوراسیون داخلی قهوه خانه سنتی معرفی می‌کنیم.

تخت‌های سنتی

تخت‌های سنتی با کنده کاری و منبت کاری‌هایی که برای زیبایی بخشیدن به آن به کار برده شده است یکی از اساسی‌ترین وسایل وسایل برای دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود. این تخت‌ها به دلیل ساختاری که دارد باعث می‌شود در محیط فضایی مملو از سادگی و صمیمیت برقرار شود. و همچنین چون این تخت‌ها از چوب طبیعی درختان ساخته شده است حسی از زنده بودن را به محیط القا می‌کند. این تخت‌ها در طرح‌های مختلف و سایزهای مختلف طراحی شده است که شما می‌توانید با توجه به نوع نیازتان برای دکور قهوه خانه خود از آن استفاده کنید.

مبلمان چوبی و سنتی

مبلمان چوبی سنتی همیشه یادآور تاریخ و اصالت بوده است. این وسیله کاربردی در طرح و رنگ‌های متفاوت به راحتی با تمامی سبک‌های دکوراسیون داخلی تلفیق شده و به فضای شما زیبایی می‌بخشد. در قهوه‌ خانه‌ها بیشتر برای القای حس کهنگی و قدیمی از صندلی سنتی با رنگ و روی رفته یا مبلمان چوبی بسیار ساده برای فرار از تجملات و به وجود آوردن یک فضای صمیمی و آرام استفاده می‌کنند. مبلمان از تجهیزات ضروری برای دکوراسیون قهوه خانه می‌باشد.

میز سنتی

میزهای سنتی همیشه از مهم‌ترین وسایل کاربردی برای دکوراسیون داخلی محسوب شده است. میزها با طراحی‌های سنتی بهترین گزینه برای بخشیدن جلوه به فضای قهوه خانه می‌باشند. این میزها در انواع کوتاه و بلند و بزرگ و کوچک مناسب برای دورهم نشستن افراد و همچنین سرو غذا و حتی وسیله‌ای برای قرار دادن انواع وسایل آنتیک و سنتی قدیمی و یا تبدیل کردن آن به یک مکان برای دکورهای کلکسیونی می‌باشد. و بهترین تجهیز سنتی برای دکوراسیون قهوه خانه می‌باشد.

پشتی سنتی

قهوه خانه‌های محلی و کوچک را می‌توان با دکوراسیون آن با استفاده از پشتی‌های سنتی با طرح‌های سنتی و گلدوزی‌های دستی به یک فضای دنج و دلنشین تبدیل کرد. این نوع وسایل سنتی با گرما و صمیمیتی که در محیط قهوه خانه به وجود می‌آورند سبکی خاص از دکوراسیون داخلی قهوه خانه سنتی را به نمایش می‌گذارند.

کوسن‌ها و بالشت‌های سنتی

بالشت‌ سنتی و یا کوسن‌ها به دلیل طرح‌ها و سوزن دوزی و یا گلدوزی‌های سنتی که در آن‌ها به کار رفته شده است و همچنین رنگ و لعابی که دارند زیبایی دلنشینی به اجزا سنتی قهوه خانه می‎بخشد. این دکوری جذاب را می‌توان برای دکور مبلمان و تخت‌های سنتی استفاده کرد. و حسی از شادی و گرمی را به دکوراسیون داخلی قهوه خانه سنتی تزریق کرد.

پاف سنتی

از پاف‌ها می‌توان به عنوان صندلی‌ برای نشستن و بهینه سازی فضای دکوراسیون داخلی قهوه خانه و یا حتی برای دکور قهوه خانه‌ها استفاده کرد. پاف‌ها به دلیل دیرینه سنتی که دارند می‌تواند بهترین انتخاب برای استفاده برای دکور قهوه خانه باشد.

قالی‌های سنتی

قالی و فرش‌های سنتی و دستبافت هنری دیرینه در تاریخ می‌باشد به همین منظور از آن‌ها برای پوشاندن کف قهوه خانه سنتی و یا فرش کردن تخت‌های سنتی استفاده می‌شود. قالی‌ها به دلیل رنگ‌های گرمی که در آن به کار رفته و همچنین نقش و نگارهای سنتی و یا طرحواره‌های داستانی می‌تواند به دکور قهوه خانه اصالت ببخشد.

رومیزی سنتی

از رومیزی‌های سنتی با طرح‌های ساده و طرح‌های سنتی برای دکور میزها به سبک سنتی بکار می‌رود. رومیزی‌ها حس و حالی از زیبایی را به فضای دکور قهوه خانه می‌بخشد.

تابلو سنتی

تابلوهای سنتی دستبافت با نقش و نگارهای سنتی و یا طرح‌های داستانی اساطیری و حتی برگرفته از نستعلیق‌های زیبای به فضای دکوراسیون داخلی قهوه خانه سنتی جلوه می‌بخشد.

کرسی

در مناطقی که از نظر آب و هوایی سردتر هستند میتوان از کرسی ها برای دکوراسیون داخلی قهوه خانه سنتی استفاده کرد. کرسی‌ها همیشه یادآور گذشته و ایام خوش قدیم بوده است. ترکیب کرسی‌ها و با انواع بالشتک‌ها و پشتی‌های سنتی دقیقا حس سنتی را به افراد القا می‌کند. همچنین استفاده از لحاف کرسی سنتی بر روی کرسی‌ها زیبایی خاصی به فضا بخشیده می‌شود.

قابل توجه است که تمامی این وسایل سنتی را برای دکوراسیون سنتی قهوه خانه خود می‌توانید از فروشگاه دکوراسیون سنتی بلوط تهیه فرمایید. همچنین از مشاوره کارشناسان مجموعه بلوط برای تهیه وسایل بهره بگیرید.

دکوراسیون داخلی قهوه خانه سنتی

عناصر کلیدی در دکوراسیون داخلی قهوه خانه

انتخاب مناسب عناصر در دکوراسیون سنتی تقش به ویژه‌ای دارد. رنگ‌ها، طرح‌ها و تم‌هایی که برای فضای سنتی قهوه خانه به کار می‌رود همگی در دکوراسیون داخلی قهوه خانه سنتی حائز اهمیت است. در ادامه به بررسی نقش این عناصر در دکوراسیون قهوه خانه می‌پردازیم.

  رنگ‌ها

رنگ‌ها همیشه در بخشیدن گرمی و زیبایی در دکوراسیون داخلی نقش داشته است. استفاده از از رنگ‌های سنتی و تیره در فضای دکوراسیون داخلی قهوه خانه سنتی زیبایی بیشتری به قهوه خانه می‌بخشد.

  طرحواره‌‌های سنتی

گچ کاری‌های سنتی و نقش و نگارهای سنتی بر روی دیوارها و سقف قهوه خانه یکی از عناصر کلیدی برای دکوراسیون داخلی قهوه خانه ها محسوب می‌شود.

 کاشی کاری‌های سنتی

کاشی کاری‌ها با طرح های سنتی و استفاده از آن‌ها در دیوارها و کف قهوه خانه‌ها از دیگر عناصر زیبایی بخش در دکوراسیون داخلی قهوه خانه می‌باشد.

 آب نماهای سنتی

استفاده از آبشارهای کوچک و آب نماهای سنتی دکوری در فضای قهوه خانه سنتی خود یکی از عناصر زیبایی بخش برای دکوراسیون داخلی هستند.

 سازه‌های سنتی دکوری

سازه‌های سنتی کوچک و دکوری که یادآور بخشی از تاریخ و یا واقعه ای باشد و استفاده از آن در گوشه و کنار قهوه خانه‌ها خود از عناصر زیبایی بخش برای دکوراسیون داخلی قهوه خانه سنتی استفاده می‌شود.

 نورپردازی

نورپردازی یکی از عناصر کلیدی در دکوراسیون داخلی است که می‌تواند جلوه‌ی زیبایی به فضا ببخشد و احساس و حالت روحی کلی آن را تحت تأثیر قرار دهد. استفاده از چراغ‌های شمعی سنتی یا شمعدان‌ها با الگوها و طرح‌های قدیمی می‌تواند به فضا حس گرم و دلنشینی ببخشد. همچنین لامپ‌های دست‌ساز با تزیینات سنتی می‌توانند از دیگر عوامل برای دکوراسیون داخلی قهوه خانه سنتی باشند.

دکوراسیون داخلی قهوه خانه سنتی

چند ایده برای قهوه خانه سنتی با حس و حالی از گذشته

بهره گرفتن از برنامه‌ های متنوع مانند نقالی‌ها و یا نمایش رو حوضی و نمایش‌های سیاه بازی دکوراسیون داخلی قهوه خانه سنتی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. همچنین استفاده از موسیقی های سنتی و دکور فضا با استفاده از سازهای سنتی قدیمی و یا بکاربردن وسایل کلکسیونی خود از دکورهای سنتی برای قهوه خانه هستند. وسایل کلکسیونی مانند انواع ساعت‌های قدیمی و آینه‌های سنتی وتلفن‌های قدیمی می‌باشد. حتی استفاده از عکس‌های قهرمانان و بازیگرهای قدیمی در فضای قهوه خانه خود یک امتیاز برای دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود. همه این عوامل تکمیل کننده اجزا اصلی دکوراسیون سنتی هستند که به زیبایی قهوه خانه می‌افزاید.

بهترین فروشگاه برای خرید دکوراسیون سنتی

فروشگاه دکوراسیون سنتی بلوط با سال‌ها تجربه در زمینه دکوراسیون سنتی برای تمامی فضاها ازجمله ارائه انواع دکوراسیون داخلی به مشتریان خود در حال خدمت رسانی می‌باشد. این مجموعه با تنوعی که در محصولات خود ایجاد کرده است همواره تلاش می‌کند تا رضایت مشتریان خود را جلب کند. بدون شک اگر به دنبای یک فروشگاه محصولات سنتی برای دکوراسیون داخلی فضای خود می‌باشید بلوط با ارائه محصولات با کیفیت بهترین انتخاب شما می‌تواند باشد.

کلام آخر بلوط

شما می‌توانید با انتخاب درست عناصر سنتی برای دکوراسیون داخلی قهوه خانه خود، تاریخچه‌ای را به روایت بیاورید که همیشه نمایانگر تاریخ و سنت‌های قدیمی می‌باشد و از فراموش شدن آن جلوگیری می‌کند. هر قطعه، هر تابلو، هر قالیچه، هر کدوم دارای یک داستان است که به دکور قهوه خانه روح می‌بخشد. این سبک دکوراسیون می‌تواند حس آرامش و ارتباط با سنت و زمان‌های گذشته را به فضای مدرن و روزمره زندگی افراد پیوند دهد. با دکوراسیون داخلی خود با این سبک‌ها و ایده‌ها به فضای خود زیبایی ببخشید و همچنین یاد و خاطرات گذشته را برای نسل‌های جدید زنده نگه دارید.

دسته‌بندی دسته‌بندی نشده
اشتراک گذاری
نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت